.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
این خوراکی‌های طبیعی به دندان آسیب می‌زنند
با وجود این که مرکبات بسیار مغذی و برای سلامت بسیار مفید هستند، اما مصرف شان در درازمدت موجب تخریب مینای دندان می‌شود...

به گزارش شمال نیوز، برخی مواد غذایی می‌توانند باعث افزایش سلامت دهان و دندان شما شوند. برخی دیگر نیز باعث پوسیدگی و خرابی و از بین رفتن آن‌ها خواهند شد. می‌خواهیم در این مطلب به نقل از آشپزباشی مواد غذایی  دوستدار و آسیب رسان به دندان‌ها را به شما معرفی کنیم. 

آسیب زنندگان به دندان   نوشابه‌ها چه انواع معمولی و چه نوشابه‌های رژیمی هر دو مدل موجب فرسایش و پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند.   نوشیدنی‌های انرژی زا این نوشیدنی‌ها نه تن‌ها اسیدی هستند بلکه مدت زمان طولانی روی دندان‌ها جا خوش می‌کنند.   آبنبات‌های سفت و نرم چه نوع نرم و چه آبنبات‌های سفت، هر دو مقدار زیادی قند در محیط دهان ر‌ها می‌کنند که در تکثیر باکتری‌ها نقش دارند.   آبمیوه‌ها و مرکبات با وجود این که مرکبات بسیار مغذی و برای سلامت بسیار مفید هستند، اما مصرف شان در درازمدت موجب تخریب مینای دندان می‌شود، به همین دلیل بعد از خوردن مرکبات به مقدار کافی آب بنوشید تا اثر منفی آن‌ها از بین برود.   مواد غذایی دوستدار دندان   توت فرنگی توت فرنگی دارای مالیک اسید است، ماده‌ای که موجب سفیدی مینای دندان می‌شود.   اسفناج و سبزیجات برگ سبز با جویدن این سبزیجات، دندان هایتان تمیز می‌شود.   پنیر پنیر یک منبع خوشمزه حاوی کلسیم است که مینای دندان را محکم می‌کند.   آب نوشیدن آب کافی به پاک کردن قند‌ها و اسید‌ها از روی دندان کمک می‌کند. همچنین فلوراید موجود در آب، از سایش دندان‌ها محافظت می‌کند.   سیب و گلابی سیب ترد جرم‌های روی دندان را از بین می‌برد و نفس را تازه و خوشبو می‌کند. گلابی خام نیز اسیدهای داخل دهان را خنثی می‌کند.   کرفس کرفس سرشار از لایه‌های لیفی است و یک نخ دندان طبیعی محسوب می‌شود. کرفس به تحریک ترشح بزاق نیز کمک می‌کند.   آدامس‌های بدون قند آدامس‌های بدون قند به تحریک ترشح بزاق که موجب از بین رفتن اسیدهای ناشی از باکتری‌ها در دندان می‌شود کمک می‌کنند.  
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.